Thursday, August 18, 2011

tak dapat buat semua, jangan tinggal semua.

oke tajuk kat atas ni diadaptasi dari suatu blog. seroooo seroooo

buat pendosa seperti aku, ni terutamanya dalam ibadah lar kan. aku tak tau kenapa aku selalu ponteng solat subuh,selalu tak bangun dan malas bangun.nak solat tu kekadang rasa malasss ja.terok kan. lagi-lagi bulan ramadhan ni aku rasa serba salah gila kalu tinggal solat. then bila dah tinggal satu waktu solat,rasa cam tak guna ja nak solat lagi dalam satu hari tu sebab gerenti lar tak cukup 5waktu,rasa cam "Allah terima ka tak solat aku ni..   O.O' ".

tapi.. jangan lar besangka buruk dengan Tuhan.nak masuk syurga pun dengan rahmat Dia. walau ibadah 600tahun,tanpa rahmat Nya ,tak bole jugak nak masuk syurga Dia. semua orang impikan syurga kan,ada ka yang nak masuk neraka? kalu ada tuuu,aku tak tau lar nak cakap apa.

aduhh mungkin sudah terbiasa. apa perasaan seseorang bila dia solat tetapi orang sekelilingnya tidak solat? jangan salahkan orang sekeliling.

dulu masa aku sekolah, ustazah aku ada tnya satu kelas, "sapa yang semalam sembahyang 5waktu tak tinggai" kecek kedah. thennn.. sorang ja yang angkat tangan.(budak yang angkat tangan tu dok meja sebelah aku,hehe,nama dia fatimah,member aku lar).   #oke tolong lar malu.
ustazah pesan.. "subuh jangan tinggai".
err.. ada jugak aku terbaca solat subuh ni banyak kelebihan. satu hari takkan sempurna kalu hari tak dimulai dengan solat subuhhhh!! oke lepas ni kena niat btui btui nak bangun subuh, pleaseeeeeeeeeee

2 comments:

  1. waktu subuh n waktu asar adalah waktu sejuk. solat yg biasa ramai org tinggal n mlas nk buat. waktu subuh 2 mgkn mlas nk bgn. waktu asar tu bz nk bersukan la, balik keje la.. org da malas.. pape pun walaupun subuh tu terlewat ko smbhyg je ustaz aku pesan dulu kalau kita btol2 x sengaja. yg penting kita ikhlas, selebihnya terpulang la kpd Allah tuk terima or x... =)

    ReplyDelete
  2. thankq sayang, anda memang seorang yang suka berfikir dan reponsif!! :D

    ReplyDelete

tegur-tegur lah! :)