Thursday, July 28, 2011

skang adalah 2am. dan aku sedang menaip.err. aku rasa cam tak sabar ja nak puasa ramadhan, padahal qada' pun bulum habes.dang! ohh mampukah aku terawih setiap malam ramadhan? deng! pluplupplup ~ ~ ~ ~ ~ time bulan puasa lar aku tak takot nak jaga malam. faham-faham lar.heehee nak tdo lar. pesanan penaja-> kalu rasa bosan baca blog aku, bole klik X di tab di atas. makaceh cudi cinggah cini.


"Allah tidak pernah menjanjikan langit akan sentiasa biru dan bunga akan bertaburan di sepanjang jalan kehidupan, namun Dia menjanjikan kekuatan dan pertolongan."


wahai diri.. ini pesananku buatmu, Dia berikan dugaan yang amat banyak untuk kuatkanmu. Dia berikan nikmat yang tidak terkira tanpa menuntut sebarang bayaran. Dia cuma ingin kau bahagia dengan mentauhidkan  Nya. Dia tidak minta kau memerah keringat demi kesenangan dunia. Dia cuma mahu hambanya membela agamaNya untuk hambaNya sendiri. Dia tidak mengharapkan apa-apa pun dari kita kerana Dia sudah ada segala-galanya. segala-galanya milik Nya walau sebesar zarah pun, bahkan udara yang kau sedang hidu, mata yang sedang melihat, hati yang sedang membaca ini. akal yang sedang berfikir.


bersabar lah wahai hati.. biar apa orang kata. bak kata zaiton sameon, "dulu aku sendiri kini masih sendiri hadapi hidup iiiniiiiiiii susah senang diri ku, tak bertempat mengadu, spt burung kepatahan sayappppp... hati kecil ku menaruh harapannn"..


menyesallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll..


walau dosa segunung, aku yakin rahmat Nya pasti akan tiba. kerana aku benar-benar mengharapkan itu.






jangan anggap orang yang kita sentiasa benci itu tak da manfaat, sebab
..orang yang jujur itu sentiasa menyembunyikan kebaikannya..
namun, kenapa ramai orang yang suka dengan orang yang sentiasa mahu menunjukkan kebaikan dirinya ??
pelik..

No comments:

Post a Comment

tegur-tegur lah! :)