Monday, July 18, 2011

karangan perihal diri sendiri

nama saya fatin qurratuaini, istilah seertinya banyak tetapi mempunyai maksud yang sama, si cantik penyejuk mata penawar hati. hahahahahahaha tapi saya rasa diri ini tak sesempurna maksudnya. saya sudah 20 tahun hidup di negara Malaysia, bumi Allah. saya dapati banyak yang saya rugi sepanjang hidup, banyak nikmat hidup yang saya sia-siakan. saya selalu mencuba sesuatu yang baru samaada baik mahupun buruk. dan tidak takutkan keganasan. lue jangan tunjuk canggih dengan gwa..

saya tidak berbangga dengan apa yang saya ada, saya cuma berharap diri ini bersyukur dengan pemberian Nya. sesungguhnya walau ibadah 500 tahun, tanpa rahmat Allah tak boleh juga masuk syurga, kerana di dunia ni terlalu banyak nikmat Nya yang kita dustakan.

sebelum ini, saya selalu mencuba menjadi orang lain bila saya dapati terlalu banyak orang yang begitu sempurna hidupnya di mata saya. tetapi sekarang, saya cuma jadi diri sendiri dan usahakan apa yang termampu. dunia ini banyak menipu dan juga ,saya selalu tertipu. duit dan nafsu itu menipu.

bila saya dengar orang puji saya baik, saya rasa nak termuntah, huwahuwahuwahuwa~. saya mungkin tidak sebaik sangkaan anda. saya insan berdosa yang sentiasa mencari pahala dari Tuhannya.

cita-cita saya adalah rahsia, tapi saya nak jadi journalist.. .hobi saya adalah berpeleseran, berangan, tidur, on the line, err.. dengar lagu, melalak, syok sendiri dan lain-lain.

sekian, wallahualam.

4 comments:

tegur-tegur lah! :)