Saturday, January 12, 2013

rindu sangat sangat arrggggh

moment yang selalu terjadi--->

1. terlentang atas katil berjam-jam tapi tak tdoq tdoq.
2. on laptop sambil mengiring atas katil dengan niat nak on line tapi tiba-tiba rasa mengantok dan terpujuk untuk tdoq walaupun cahaya screen mencucuh muka.

pasepa tak tau..


aku rindu kucing aku.hilang.3 tahun yang lalu. :'(

nama dia langlang dan dia tak busuk. ekor dia setengah ja,comeynya.. adik beradek dia yang lain nama bubu dengan tamtam. pasepa aku bagi nama dia langlang?cuba teka sebab apa? sapa teka betul dapat hadiah.

aku jumpa langlang masa kat matrik dulu. da dia lahir kat situ. aku suka dia sebab dia kuat semangat,tak macam aku lembik. mak dia abaikan dia dengan adik-adik dia.mak dia macam tak suka sangat dengan anak-anak dia ni. tak tau pasepa. mak dia trauma kena rogol kot..assume ja. kalu bagi makanan pun, mak dia mesti marah anak dia tak bagi share makanan. memang emak yang berhati binatang. memang binatang pun kan.

tinggal kenangan ja. penah satu hari tu lepas kelas aku balik dorm. member kiub depan bagitau "kucing tu tadi datang kiub kau.cari kau kot?". so sweet. dan tetiba langlang datang....haha. tapi dia bukan jenis kucing yang manja. jenis aktif dan tak da pun nak keliling kaki orang camtu. tak da nak manja pun. aku ja kot. bila aku main-main dia dengan jari,dia akan gigit tapi tak da lar darah. semua kucing camtu kan. tapi dia lain. dia tak macam kucing lain. tak penting diri. tak suka nangis. tak suka nak meow meow. malam-malam dia akan dudok dekat mesin water heater di luar dorm dengan adek beradek dia. malam-malam kan sejuk. tak da sapa jaga budak-budak ni.mak da p meroyan mana tak tau. dia baik.... bila adik dia kurus sakit cam nak mati,dia jaga.tak tinggal adik dia sorang-sorang. aku perati ja kelaku dia.

tak tau lar.rindu sangat sangatttttttttttt. kalu ada depan mata nak peluk tak mau lepas. nak makan skali, tdoq skali, mandi skali. semua dengan langlang. dia hilang lepas aku balik matrik lepas cuti pertengahan sem 1minggu.dia da takda kat situ. tak tau lar p mana. rugi lar aku tak bawak dia balik rumahhhhhhhhhhhh..........

sementara ja.pastu tak da dah. gone. lumrah memang camtu. oh Tuhanku berikanlah ketenangan abadi untukku menghadapi resahnya hati ini

No comments:

Post a Comment

tegur-tegur lah! :)