Sunday, January 13, 2013

bukubukubukulibraryyybooks

hellooo gudmorning....... :)))))))))  as usual this nite oso i can't sleep,huhu. no nite,moning oledy.




nak tanya, tahun lepos brapa banyak buku yang anda baca?
apa jenis buku yang anda suka baca? mukabuku?/faceb00k?  o,o

hehe..aku pun malas baca buku, tapi aku suka baca buku. faham beza malas dengan suka? macam kita suka seseorang tu tapi kita malas nak ngorat ja. suka suka..tapi malas,rugi tak?tak rugi pun, jodoh tak kemana kan,huhu.

aku masa kat sekolah dulu suka p library. library adalah tempat yang paaaaaling best untuk tidoq masa waktu prep titiktitiktitik. anda bagaimana ?tidoq adalah perkara yang penting bagi aku sebab aku ni jenis cepat penat tau dak.da lar kurus camni. sekolah abeh pukui 2petang pastu kena p dewan selera untuk makan. lepas tu p solat zohor kat surau. kalu ikot peraturan sendiri solat kat dalam dorm ja sebab nak angkat baju/amek dobi dan sidai/mandi kalu sempat.lepas tu pukui 3.15petang da kena p prep. huu..kalu nak cerita pasal aku dengan hostel dan peraturan sekolah aku dulu banyak,kena buat entry lain.

suka suka suka pinjam buku. pinjam,baca sekerat pastu pulangkan balik sebab tak best pun buku tu. memang kebanyakkan buku aku takkan baca sampei habis, aku scan part-part yang best ja. aku suka pinjam buku fiction english sebab aku ni kuat berangan, fiction lar menatang kesukaan aku. bila exam jawab essay english banyak lar aku karang cerita merapu rapu. nak tau tanya teacher anis, cikgu english aku merangkap cikgu klas aku selama 2tahun berturut turut. penah satu exam english tu guna pemeriksa luar yang tanda paper. kena plak pemeriksa luar tu adalah bapak saudara aku merangkap teacher english jugak kat sekolah apa tah nama. pak cak aku lar, bapak saudara sebelah ayah aku. huwaaaa.. tau tak time jawab paper tu kepala aku tengah kusot glar serabot., aku karang essay dengan lari dari apa yang soalan mintak. aku tulis pasal kekusutan aku ja time tu. pak cak aku tau lar paper aku sebab ada nama. dia tau lar nama anak sedara diaaaa. pastu dia p cerita kat mak ayah akuuuuu hahaha. nasib aku tak failed ja paper tu. pastu nak p amek paper p jumpa teacher anis. dia tak tanya banyak. dia tanya pemeriksa luar tu bapak sedara you ya???? hahaha. oke oke teacher spm saya takkan buat essay serabot camni lagi. tapi kan dulu time aku ada facebook kekadang pak cak tegoq aku slalu jugak chat dengan dia haha. rindu lar. kalu ampa tengok entry aku tahun tahun lepaih ada aku tuleh.

banyakkkkkkk sangat aku nak cerita pasal time aku kat skolah dulu.sebab aku masuk asrama sejak aku form4 n 5. 2tahun ja tapi tak tau lar macam banyak ja benda aku buat. cuba teka apa?AKU TAK P AMEK LAGI SIJIL SPM AKU.ha tu lar masalahnya. kalu sekolah aku blakang rumah aku tak pa lar esok pun aku bole pegi amek kan.

aku belum abeh tulis ,aku da klik publish. nasib bole edit. tujuan sebenar aku tulis entry ni cuma nak bagi nasihat rajin-rajin lar membacaaaaaaa. semakin banyak ilmu yang kita cari, semakin kita akan rasa banyak benda yang kita tak tau. :))))))

1 comment:

tegur-tegur lah! :)