Monday, December 12, 2011

pahit itu ubat, pedih itu penawar

dududududu~~~~~
semua orang sedang tenang dalam lena, masakan aku gak bisa tidurnya...

hehehee... dikesempatan ni, aku nak mintak maap kepada semua manusia yang sms aku tapi aku tak reply sebab no kredit. :D ngee.

tetiba.. aku rasa sedeh...menitis air mataku keharuan blalalala~ bukan sedeh sebab no kredit, tapi aku pun tak tau kenapa aku sedeh. ya, aku tipu. aku tau kenapa aku sedeh, banyak sebab untuk aku rasa sedeh. menangis... rasa kehilangan... rasa sesuatu yang tak lengkap... akal aku fikir lain, tapi hati aku bisik laen. then, aku malas nak layan perasaan. lantas kaki melangkah ke bilik air basuh muka ,tampar-tampar muka sendiri wake up!!!!!!
uhh rahsia awet muda -> tampar-tampar muka sendiri. harharhar tipu!

berdamailah dengan takdir... aku baru bat sedikit pembacaan keatas penulisan terbaru daripada penulis kegemaranku. kikikikilala.. :DD

Rasulullah mengajar kita supaya berdoa dengan doa ini: ”Ya Allah janganlah Engkau serahkan diriku kepada diriku sendiri walaupun sekelip mata.”

kekadang kita rasa kita tau semua, padahal secebis pun tidak. kekadang kita rasa apa yang kita perlukan tu, memang bertepatan dengan kita, padahal sekelumit pun tidak. di sini pentingnya istikharah. siapa kita tanpa petunjukNya ?  dan... kalu sebut istikharah mesti engat soal jodoh ja kan, amboi amboi... itu memang lar tapi istikharah lar di dalam setiap urusan dan dugaan, moga dipermudahkanNya. Nabi Muhammad SAW apabila ditimpa masalah, beliau solat sunat 2 rakaat. he is a teacher of all mankind. ikot sunah Nabi sekarang, moga dapat syafaat di kemudian hari, ;)

nafsu selalu maukan yang manis-manis. tapi jangan lar nak manis sangat, nanti dapat iddm. :P




 yakin lah dengan takdir Allah.

sekian perkongsian untuk kali ini, walaupun sedikit moga memberi erti yang besar. moga jejari yang menaip ni akan menjadi saksi di sana nanti bahawa aku penah lakukan sesuatu untuk menyebarkan agamaNya.

aku rasa, aku da jumpa penawar kepada kesedehan aku, gudnite :)

2 comments:

  1. takdir kadangkala mmg pahit utk diterima..
    tapi, bknkah pahit itu adalah ubat..
    good motivation for a better life.. :[

    ReplyDelete

tegur-tegur lah! :)