Thursday, December 29, 2011

my mixed opinions

purrpurrprrpurrpurr~~~~~

will be so longgggggggg and gudnite.....
so long and gudnite..............................................

this would be boring to those who hate drama,HEEEEEEEE.......

and yeah to my fans out there,  o.O
i have a story to tell. and dis is my story...


once upon a time, anuar dan qistina berkhawin selepas masing-masing mengakui cinta sejak zaman kolej lagi. dan mempunyai seorang anak selepas itu, maya. kebahagiaan bersama terhenti apabila qistina koma akibat kecederaan yg dialami selepas diragut. anuar meniti bertahun-tahun menunggu qistina sedar sambil menjaga anak mereka, maya yang masih kecil. pada masa itu, anuar bertemu dengan lara yang menjaga saudaranya yang terlantar di hospital yg sama dengan qistina. mereka berkenalan dan maya juga semakin akrab dengan dengan lara. pada suatu hari, ayah qistina menasihati anuar agar menjadikan lara isterinya. dan anuar pun menikahi lara. dalam masa yang sama, lara membantu anuar menjaga qistina yang masih terlantar.  akhirnya selepas 10 tahun koma, qistina sedar. lara meminta anuar untuk merahsiakan perkahwinan mereka kerana risau qistina sedeh T.T............................  anuar pun ikot ja. apabila qistina dibenarkan keluar dari hospital selepas beberapa bulan proses recovery, lara berpindah keluar dari rumah anuar kerana risau terkantoi. anuar pun tak menghalang. lara ni baik sebenarnya. dia nikah dengan anuar pun sebab terpujuk dengan kata-kata anuar "saya rasa saya perlukan awak.". anuar dan lara tak becerai pun, lara cuma pindah rumah. maya pula tidak dapat menerima kehadiran qistina sebagai ibu kerana tidak merasa kasih-sayang dibesarkan oleh ibu kandungnya itu. tak tau lar............... malas da aku nak taip pasal cerita ni. HAHAHAHAHAHAHAHAHA last last qistina tau jugak semuanya...sEMUANYAAAA tapi qistina cam terkejut sangat. dia merahsiakan dulu yang dia da tau~~~ kuikuikui


camna bole terkantoi? bila qistina terdengar perbualan anuar dgn maya , 


maya : papa.. nanti papa call ummi(lara) bole tak? maya rindu lar kat ummi... :'(
anuar : oke oke... nanti papa call.
maya : papa rindu ummi tak?
anuar : ye... papa rindu...
selepas mendengar perbualan itu, qistina terus bergegas ke bilik kosong di rumah itu dan menyelongkar. akhirnya dia jumpa gambaq kawen anuar dgn lara. HAHAHAHAHAHAHAHA!!! eeeeeeeee dok bat keja kantoi apa tatau lara ni, nak sembunyi, sembunyi lar leklok.


ni drama punya nama hatiku di kinabalu  estelo citra. sebab apa kinabalu? seeeeeebab qistina olang sabah bha..  anuar dan qistina penah daki gunung kinabalu sama-sama. di puncak kinabalu, anuar berjanji dengan qistina yg dia tak akan tinggalkan qistina. dan di puncak tu jugak lar qistina mintak anuar lepaskan dia setelah tau semuanya. yup, memang anuar tak tinggalkan qistina secara rambang tapi kasih-sayang tu dah berpindah kepada lara. memang anuar tak ceraikan qistina. tapi kasih-sayang tu dah berpindah. tu yang qistina dapat rasa. bila kita sakit lar selalunya kita bole lihat siapa yang ikhlas dengan kita. siapa yang akan tinggalkan kita dan siapa yang tetap sama, tak berubah.


malam selepas qistina tau pasal perkahwinan anuar dan lara, dia pergi ke bilik maya, maya sedang tidur. qistina berbisik di telinga maya semasa maya sedang tidur, sambil qistina menangis, "selepas mama terjaga dari koma yang lama, mama rasa mama lah orang paling bertuah. sebab mama ada seorang suami dan anak yang setia menunggu mama. mama sayang sangat suami dan anak mama. mama ada suami dan anak yang jaga mama, yang sayang mama. tapi sekarang mama sedar... kasih sayang tu dah berpindah. ini takdir... mama pun tak minta kasih-sayang tu berpindah kepada orang lain. sekarang mama cuma berharap mama hanya memejamkan mata di atas katil, mama brharap yang mama tak penah sedar dari koma supaya mama tak ubah kebahagiaan suami dan anak mama..."    lebih kurang cmtu lar qistina cakap, hahahahaha


people changed, memories don't.



hmmmm... tak tau lar. bagi aku sedeh  cerita ni sebab qistina tu pandai bawa watak.watak dia sedeh.
aku hampir menangis hahahaha



loved and lost
then to have again
live and never feel the same.


...............T.T..............




aku at first tengok cerita ni cam tak berminat tapi disebabkan ex aku yang belakon, zul ariffin sebagai anuar, aku tengok sampai abes. hahahahahaha hot gila zul ariffin ,serious.  dulu aku tak minat pun zul ariffin ni sebab tu clash. tapi disebabkan perubahan yg aku sorang ja perasan. aku rasa dia makin smart+hots+sexy. rasa cam nak rujuk balik ja. come back to me baby~  buhaha
well you know... never say never.

tak bole jugak nak judge anuar ni lelaki tak setia / tak guna. sebab bagi seorang lelaki yang berkerjaya dan mempunyai anak yg sedang membesar, dia perlukan seorang isteri yang mampu menjaga pakaian, makan, minum, jaga anak, basuh pinggan dan keperluan malam jumaat. memandangkan qistina da bertahun-tahun koma.   aku rasa tak logik skit lar, qistina ni da 10 tahun koma, bila sedar, dia cam normal.. bole bejalan, bole engat dgn senang. saudara aku yang terdekat koma seminggu pun bila sedar jadi kurang upaya. tak bole bercakap. berjalan perlu dituntun. makan orang suap. bini dia pun suda mintak cerai, kawen laen, dapat anak sorang. huuu, tu aku no komeng.


aku tak tau kenapa kekadang aku terfikir. nanti bila aku kawen, ditakdirkan aku tak bole mengandung/ tak bole nak bahagiakan suami aku. dan suami aku nak kawen lagi satu... kikikiki~  ntah lar... sebenarnya tak da perempuan yang sanggup di madukan. secara jujur aku pun tak sanggup dimadukan. tapi kalu da laki tu tak bole nak terima, p ja lar kawin. aku pun tak mau hidup dengan laki yang tak bole terima aku seadanya. oke... emosi.

”Jagalah istri, jangan kau sakiti. Sayangi istri, amanah Ilahi. Bila diri kian bersih, satu istri terasa lebih. Bila bisa jaga diri, tidak perlu menikah lagi. Bila suami berpoligami, dakwah akan terbebani. Demarketing menjadi-jadi, dakwah bisa dibenci….’ -ujar ustaz cahyadi seorang aktivis dakwah bila ditanya kenapa tidak berpoligami.


tu lar, bila da kawen, jaga lar suami/isteri anda baik-baik. jangan sakiti dia. susa senang bersama. bukan senang nak kawen. duit habes banyak untuk sebuah perkahwinan, tambah-tambah  lagi pihak lelaki. tapi perkahwinan yang paling sedikit perbelanjaan itu yang lebih elok. bila kita menikah, lengkap lar hidup kita.


cam pasha dengan adel cakap, "aku akan menikahi mu, aku akan menjagamu, ku kan selalu disisi mu seumur hidupmu, aku akan menyayangi mu ku kan setia kepada mu, ku kan selalu disisi mu, seumur hidup mu..." ;)



i don't know why, but this picture is so sweet. handsome boy
and it goes like this,  shh...
now turn away
cause i'm awful just to see
cause all my hair's abandoned from my body
oh my agony
know that i'll never marry
baby i'm just a soggy from the chemo
but counting down the days to go
and it just ain't living
i just hope you to know
that if you say
gudbye today
i'd ask you to be true
cause the hardest part of this is leaving you
cause the hardest part of this is leaving you...








sometime, when i feel alone and like want to give up with my life, i just wish i have cancer and die.

8 comments:

  1. wow...bila nak cik puad berangan..haha

    ReplyDelete
  2. terlebih dahulu aku nk gelak.hahaha... hmmm..hidup ni mmg ssh diduga. tapi yakinlah setiap yg diciptakan pasti berpasang-pasangan..

    ReplyDelete
  3. terlebih dahulu aku nak tnya, awat coment hang slalu masuk spam?
    yeah... btuiii, dan aku xtau pasangan aku yg sebenar sapa.

    ReplyDelete
  4. masuk spam?? maksudnya? bila aku komen kat hang, cm2..?how come...

    ReplyDelete
  5. tp x semua lar coment hang masuk jadi spam. haha tu yg kadang2 aku x pasan coment hang, cek dkt spam bru pasan. ada something error kot blog ni.. xtau...

    ReplyDelete

tegur-tegur lah! :)